افتتاح اولین مرکز حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد کشور در خراسان جنوبی

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

افتتاح اولین مرکز حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد کشور در خراسان جنوبی

 

اولین مرکز حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد کشور در خراسان جنوبی افتتاح می شود.

افتتاح اولین مرکز حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد کشور در خراسان جنوبی

 

زندی اعتبار اولیه برای راه اندازی این مرکز را 30 میلیون تومان برشمرد و ادامه داد: در این مرکز بهبود یافتگانی که حداقل شش ماه از ترک اعتیاد آنان می گذرد؛ شغل های بومی استان را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزارنفر در مراکز درمانی اعتیاد استان تحت درمان قراردارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 200 نفر در 70 مرکز درمانی استان سم زدایی شدند.

وی با اشاره به پنج تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای منویات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تدابیر دولت، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: کمیتههایمقابله با عرضه موادمخدر، حقوقی و قضایی،توسعه مشارکت های مردمی ودرمانزیرنظراینشورا فعالیت می کنند.

زندی همچنین افتتاح مرکز اقامت درمانی سرپایی آرین شهر، برپایی نمایشگاه توسط سازمان های مردم نهاد فعال در نگارخانه شهرداری بیرجند، برگزاری همایش دوچرخه سواری در مرکز استان و برگزاری همایش پیاده روی از مهمترین این برنامه های این شورا در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی همچنین از امحای دو تن مواد مخدر همزمان با ششم تیرماه در مرکز استان خبرداد و بیان داشت: این مواد توسط دستگاه های متولی مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

زندی با بیان اینکه 80 درصد از ترک کنندگان اعتیاد دوباره به اعتیاد برمی گردند، تاکید کرد: بیکاریوعدم پذیرش معتاد از سوی جامعه از مهم ترین ایندلایل هستند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه امسال پنج درصد از بودجه اشتغالزایی کشور برای اشتغال معتادان در نظرگرفته شده است، افزود: هنوز سهم استان ما در این خصوص اعلام نشده است.




مطالب مرتبط
.